2008/09/11

#210

در دهمین روز از ماه مبارک خبرنگار خودمان را بین مردم فرستادیم و درباره علت روزه گرفتنشان گزارشی تهیه نمودیم که جان مادرتان آنرا در زیر بخوانید !

خدایا اگر کار منو راه نندازی سال دیگه عمراً اگر روزه بگیرم !


* یک پسر بچه ۴ ساله

خبرنگار ما : به به چه آقا پسر حوبی ! عزیزم تو چرا روزه میگیری ؟
پسر بچه : گولیل !
( خبرنگار ما آرام او را از جلوی دوربین میکشد کنار میگوید پدرسگ ، گولیل جواب سوال قبلی ما بود که پرسیدیم از کی میترسی تو بجای خدا گفتی گولیل گزارش ما خراب شد حالا برو گمشو تا نزدمت ! )

* یک دختر بچه ۵ ساله

خبرنگار ما : دخترم تو چرا روزه میگیری ؟
دختر بچه : ظرفارو میشوره ، خرید میکنه ، کهنه دادشمو میشوره ، مسافرکشی میکنه ، غذا میپزه ، ولی مامانم همش با تلفن صحبت میکنه !
( خبرنگار ما او را هم میکشد کنار میگوید پدرسگ این که سوال قبلی بود پرسیدم بابات تو خونه کمک میکنه تو حیثیت مامانتو بردی ! حالا برو گمشو ! )

* یک نوجوان که هنوز اعدام نشده

خبرنگار ما : میشه بفرمائید چرا روزه میگیرید ؟
نوجونان اعدام نشده : بله من امسال کنکور دارم سال آخر دبیرستان هم هستم هیچی هم بلد نیستم پارسال هم شهریور قبول شدم سه دفعه هم مردود شدم اگر نرم دانشگاه باید برم سربازی خلاصه گفتیم چیکار کنیم چیکار نکنیم آویزون خدا شدیم !

* یک دختر خانم نسبتاً جوان

خبرنگار ما : شما که احیاناً کنکور نداری که روزه میگیری ؟!
دختر خانم : ( نوک ناخنش را میخورد با خجالت میگوید ) نه من تا پارسال کنکور داشتم مادرم سفره حضرت ابوالفضل پهن میکرد که افاقه نکرد و من قبول نشدم ولی شمسی جون میگه اگر خدا بخواد امسال بعد از تصویب لایحه حمایت از خانواده چندتا شوهر حسابی برات پیدا میشه ! خدایا من مُردم از روزه یعنی میشه ؟!

* یک آقای صاف و صوف در بنز شخصی

خبرنگار ما : ببخشید شما روزه میگیرید خدای نکرده ؟
آقای صاف و صوف : ( عینک آفتابی اش را بر میدارد با خنده میگوید ) دوربین مخفیه ؟!
خبرنگار ما : نه آقا جان دوربین مخفی نیست ولی شما هم روزه که نیستی لااقل یک آدامس بنداز تو اون دهنت بوی الکل خفمون کرد !

* یک آقای ریشو در بنز شرکت واحد

خبرنگار ما : ببخشید برادر اگر مارو نمیزنید میشه بفرمائید چرا روزه میگیرید ؟
آقای ریشو : اعوذ بالله من الشیطان رجیم . رب شرح لی صدری . قال امامزاده علیه السلام انا باب العلم فی اف افها ! اینجانب بنا به فرمایش امام راحل که فرمودند امریکا طبل تو خالی است و نیز فرمایشات اخیر ولی امر مسلمانان جهان ضمن محکوم نمودن عناصر خود فروخته و نوار غزه که همان نشان یاس و ناامیدی دشمن و بیداری مردم مظلوم .....
خبرنگار ما : آقا خیلی ممنون ! من دقیقاً متوجه شدم شما چرا روزه میگیری !

* نیک آهنگ کوثر !

خبرنگار ما : نیک آهنگ جان شما دیگه چرا ؟! تو که با اعدام مخالف بودی روزه چرا میگیری دیگه این وسط ؟!
نیک آهنگ : من به دو دلیل روزه گرفتم : اول اینکه روزه گرفتنم را به همه اعلام کنم تا چشم یک عده ای بشود هشت تا شکر خدا شد و بعد اینکه اینقدر بحث و حرف و حدیث راه بیفتد تا این علیرضا برای ما یک چیزی بنویسد دو دقیقه بعد فیلتر بشود که الحمدلله اینهم شد و من فعلاً چون کار دیگری با روزه گرفتن ندارم لذا اگر زیادی حرف بزنی همینجا چنان کارتونی ازت بسازم که مصاحبه یادت بره !